Važnost mobile-friendly web stranice

Važnost mobile-friendly web stranice

Korisnici koji pretražuju Internet putem mobilnih uređaja očekuju pravovremene i relevantne informacije, neovisno jesu li informacije pohranjene na mobile-friendly web stranicama ili aplikacijama.

Dosadašnja ažuriranja omogućavala su Google-u da ocijeni je li neka stranica pravilno napravljena i vidljiva na mobilnim uređajima. Sada je cilj olakšati korisnicima da pronađu mobile-friendly web stranice. Osim toga, dogodit će se neke važne promijene koje će pomoći korisniku u traženju mobile-friendly sadržaja.

Što će se dogoditi ako moja web stranica nije mobile-friendly?

Danas, 21. travnja 2015., Google je najavio veliku nadogradnju algoritma, a koja će imati utjecaj na rangiranje web stranice koje nisu prilagođene mobilnim uređajima. Naime, takve bi web stranice mogle značajno izgubiti poziciju na rezultatima pretraživanja. Još nije poznato kolike će se promjene dogoditi u rezultatima pretraživanja putem novog algoritma, ali očekuje se da će one biti „značajne“.

Search Engine Watch ovu je promjenu nazvala „mobilegeddon“ kao činjenicu koju PR i marketinški stručnjaci više ne mogu ignorirati: Ako želite biti uspješni na internetu, sadržaj mora biti prilagođen mobilnim uređajima.

Kako testirati web stranicu?

Test je li vaša web stranica mobile-friendly možete provjeriti na ovom linku.

Koje kriterije treba zadovoljiti?

Tijekom nekoliko sljedećih tjedana ova će se promjena proširiti na cijeli svijet. Prema Googlebot-u, vaša je web stranica prilagođena mobilnim uređajima ako zadovoljava sljedeće kriterije:

  1. Koristi tekst čitljiv na manjim ekranima
  2. Ne koristi programe koji nisu prilagođeni mobilnim uređajima, poput Flash-a
  3. Prilagođava sadržaj veličini ekrana tako da korisnik ne mora okretati uređaj ili zumirati
  4. Linkovi su postavljeni na dovoljnoj udaljenosti kako bi korisnik lako kliknuo na željeni link

Korisnici pametnih telefona predstavljaju značajan i brzo rastući segment korisnika interneta pa mu ovom promjenom Google želi pružiti potpuni doživljaj. U cilju poboljšanja mobilnih stranica nabrojiti ćemo neke preporuke i najčešće pogreške.

Izbjegavanjem tih pogrešaka pomoći će korisnicima pametnih telefona da se u potpunosti povežu s vašom web stranicom, a pretraživačima će omogućiti brže pretraživanje. U skoroj budućnosti Google planira promijeniti rangiranje onih web stranica koje nisu prilagođene mobilnim uređajima.

Pogledajmo najčešće pogreške na koje Google upozorava:

1. Pogrešno preusmjeravanje

Neke web stranice koriste odvojene URLove za usluživanje desktop korisnika i korisnika pametnih telefona. Pogrešno preusmjeravanje je kada desktop verzija preusmjerava korisnike pametnih telefona na nevažnu stranicu optimiziranu za pametne uređaje. Klasičan primjer je kada sve stranice preusmjeravaju korisnike pametnih telefona na početnu stranicu koja je optimizirana. Crvena strelica u primjeru prikazuje pogrešno preusmjeravanje.

preusmjeravanje web mobilne stranice

Posljedica ovakvog pogrešnog preusmjeravanje je odlazak korisnika s web stranice te pronalazak traženih informacija kod konkurencije. Čak i ako korisnik ostane, zadali ste mu dodatne muke posebice ako se radi o sporom mobilnom internetu. Pogrešna preusmjeravanja frustriraju korisnike koji pretražuju web stranice, video sadržaje ili nešto drugo putem svog mobilnog telefona – zato će novo Googleovo rangiranje imati veliki utjecaj na pretraživanje.

Kako izbjeći pogrešno preusmjeravanje?

Vrlo jednostavno: preusmjerite korisnike pametnih telefona s desktop stranice na odgovarajuću stranicu optimiziranu za pametne telefone.

2. Javljanje grešaka samo kod smartphone korisnika

Neke web stranice putem URL-a prikazuju sadržaj na desktop verzijama, no na smartphone uređajima javlja se pogreška. Postoje brojni primjeri, a neki od njih su:

Ako ste prepoznali korisnika da posjećuje web stranicu sa svojeg pametnog telefona, a imate odgovarajuću mobile-friendly stranicu s drugačijim URLom, preusmjerite ga na taj URL umjesto da mu se pojavi greška.

Ako sadržaj nije dostupan za pametne telefone tada ga je bolje prikazati u desktop verziji. Bolje je prikazati sadržaj koji korisnik traži i u desktop verziji, nego imati grešku.

3. Javljanje grešaka samo kod smartphone korisnika

Smartphone korisnici ne mogu pokrenuti video sadržaj na svom uređaju – brojne stranice ugrađuju video sadržaje koji odlično funkcioniraju na desktop verzijama, ali na pametnim telefonima se ne mogu pokrenuti. Na primjer, ako sadržaj koristi Adobe Flash, korisnici iPhonea ili Androida neće ga moći otvoriti.

Što mogu napraviti kako bi zadržao poziciju na Googleu?

Ako Vam je stalo do posjećenosti i korisnika tada morate napraviti ključne izmjene i to što prije. Zato smo mi tu i mi ćemo vam pomoći:

  • Unaprijediti web stranicu
  • Detektirati i otkloniti greške
  • Optimizirati i ubrzati vašu web stranicu
  • Savjetovati vas o mogućim poboljšanjima

Slobodno se javite na kontakt telefon (+385) 99 8368 558 ili pošaljite upit putem e-maila

Kontaktirajte nas (+385) 99 8368 558